Ny webside for Arctic Frontiers

Katalysator for beslutninger og nettverksbygging

Arctic Frontiers er kanskje mest kjent for den årlige konferansen i Tromsø, som samler ledere fra hele verden for å diskutere politikk, forskning og business. Men Arctic Frontiers er så mye mer. De kom til oss når de ønsket å forsterke kommunikasjonen rundt helheten av hva de jobber med. Målet var en ny webside som i design, funksjon og innhold i enda større grad uttrykker hvilke komplekse områder de jobber med hele året.

Fra hovedsetet i Tromsø engasjerer de en hel verden med viktige spørsmål innen arktisk politikk, forskning, næringsliv og samfunn. 

Vi ble engasjert for å designe og utvikle en ny webside som er i tråd med deres merkevare og forretningsmessige strategiske mål. Se den nye websiden her: arcticfrontiers.com

Workshops og prosess

Arctic Frontiers er en stor organisasjon, som henvender seg til mange målgrupper. Den nye websiden skulle skape rom for å formidle betydningen av arbeidet, og hvilke utfordringer vi står overfor i Arktis, til alt fra statsledere til skoleelever.

Som alltid startet vi prosessen med en grundig gjennomgang med vår kunde for å bygge innsikt. I neste fase samarbeidet vi med kunden gjennom flere workshops, der vi definerte innhold og potensiell struktur for den nye websiden. Dette ga oss i sum innsikt vi trengte for å begynne med designet. Gjennom en smidig prosess, der vi involverte vår oppdragsgiver i alle faser, landet vi til sist på et moderne og inkluderende uttrykk som kunne gi Arctic Frontiers nye muligheter for å bygge et enda sterkere omdømme internasjonalt, og fortsette det viktige arbeidet med å sette fokus på spørsmål om Arktis.

Globalt nedslagsfelt

I dagens digitale tidsalder er en effektiv tilstedeværelse på nett avgjørende for at organisasjoner som Arctic Frontiers skal kunne utvikle seg videre.

Arctic Frontiers kommuniserer med forskere, bedrifter og offentlige organisasjoner over hele verden – og i den nye løsningen var det viktig å ivareta både sikkerhet og ytelse – uansett hvor du er hen. Bak den nye websiden ligger avansert teknologi som sørger for effektiv global ytelse og ikke minst sikkerhet.

Det gir tilgang til et globalt nedslagsfelt, forbedrer merkevarens synlighet, letter kommunikasjon og skaper nye forretningsmuligheter. Vår oppgave var å oversette kundens behov og potensiale til en ny og tiltalende webside som gir de enda bedre forutsetninger til å kommunisere med de ulike målgruppene. 

Merkevarerom

Miljøene som kommer i kontakt med Arctic Frontiers er svært forskjellige. Alt fra skolebarn til forskere, politikere og næringslivsledere. Derfor har de utviklet en rekke program og arrangement for å skape kontaktflater og være katalysator for dialog, forskning og innsikt. Den nye websiden inneholder forskjellige merkevarerom, om gjør det enklere for avsender å identifisere budskapene, og skape relevans for leseren. En visuelt tiltalende og brukervennlig nettside forbedrer merkevaregjenkjenningen og skiller Arctic Frontiers fra konkurrentene. Den fungerer som et digitalt utstillingsvindu, som viser organisasjonens oppdrag, verdier og prestasjoner, og bygger dermed troverdighet og tillit.

Aktiviteter året rundt

Arctic Frontiers er kanskje mest kjent for den årlige konferansen, som samler flere hundre deltakere i Tromsø i slutten av januar hvert år. I tillegg har de egne program for å engasjere barn og unge. Science for Kids, Science for Schools og Students Forum er noen av aktivitetene de gjennomfører. Den nye websiden gir vår kunde enda bedre forutsetninger til å fortsette dette viktige arbeidet. 

Abroad er et eget merkevarerom der de fasiliterer arrangement utenfor Norges grenser, for å engasjere et internasjonalt miljø i utfordringer og muligheter i Arktis.

Leveranse

I samarbeid med vår kunde har vi levert:

  • Strategi og konsept
  • Rådgivning
  • Brukergrensesnitt
  • Design
  • Universell utforming
  • Teknisk utvikling av websiden
  • Publiseringsplattform
  • Webhost og drift av webside