Strategi // Design // Identitet

Ny identitet for tradisjonsrik bedrift

65 år etter at Bjørnar Lind AS ble stiftet på Myre i Vesterålen har de fått en ny logo og visuell identitet. Den tradisjonsrike elektromontøren er en av regionens ledende bedrifter innen sitt virke, og ønsket å befeste sin nummer en posisjon med en ny og spennende identitet som skiller seg fra konkurrerende bedrifter.

Målet vårt var å gi vår oppdragsgiver et nytt og moderne uttrykk som er med på å fremheve bedriftens egenart.

Samtidig ønsket vi å gi kunden en logo som var enkel å identifisere, spesielt på kjøretøyene som for mange bedrifter er et viktig visuelt kontaktpunkt ut mot markedet.

Inspirasjon

Elektromontør bransjen er en jungel av lyspærer og lyn som konkurrerer om oppmerksomheten. Vår oppgave var å skape et eget rom for Bjørnar Lind, der de kunne fortsette å bygge sin stolte identitet uten bekymring om å bli forvekslet med andre i samme bransje.

Kjente symboler kan være med på å forsterke assosiasjonene som forbindes med en avsender. For Bjørnar Lind har vi brukt symbolet til en spole i logoen, samtidig som den også kan assosieres med en B. Øen i Bjørnar er inspirert av den greske bokstaven Phi, som også brukes matematisk til å beskrive det gyldne snitt. 

Kanskje ikke det man tenker mest på når man ser logoen på en bil som passerer på landeveien, men en morsom fakta som er med på å sette prikken over i’en på jobben.