Sommerbilletten

Sommerbilletten

17. januar 2020

Sommerbilletten kan bli sommeren vakreste eventyr. Ta med deg kjæresten eller en venn, pakk sekken og nyt friheten. Det var rammen for kampanjen for produkt Sommerbilletten som leveres av Troms fylkestrafikk. Vår oppgave var å vekke til live drømmene, og inspirere folk til en kortreist sommeropplevelse.

Sommerbilletten

Bussplakat

illustrasjon

Sommerbilletten

Bussplakat

illustrasjon

Reiseglede og muligheter i én og samme billett

Sommerbilletten ble til for å skape rom for kortreiste opplevelser til samme lave pris. Bussene, båtene og fergene fortsetter å gå selv om mange pakker vogna for å kjøre til Sverige, eller setter seg på flyet til en sydhavsøy. Den ledige kapasiteten ble brukt til å gi eventyrlystne feriegjester og fastboende en unik opplevelse i midnattssolens rike.

For å motivere flere til å ta del i opplevelsene, fikk billetten samme lave pris over hele fylket. Og man kunne reise med buss, båt og ferge så mye man ville.  

Kampanjen ble støttet av en lekende og lett illustrativ stil. Slik at folk kunne plassere seg selv i budskapet og drømme seg bort. Bon voyage.

Flermedial kampanje

Sommerbilletten ble markedsført i en flermedial kampanje på kino, sosiale medier, printannonser i avis og ombord i busser, ferger og hurtibåter.