Arctic Travel Company

Innholdskonsept // Innholdsproduksjon // Foto // Video // Visuelt konsept

Arctic Travel Company

Da vi fikk oppdraget med å lage innhold for Arctic Travel Company (ATC)  startet vi tidlig med å legge en visuell strategi for oppdraget: Å skape en konsistent og gjenkjennbart visuelt uttrykk, som skulle danne et rammeverk for både ATC og deres underleverandører. Innholdet skulle selvsagt være tilpasset for for distribusjon og markedsføring alle sosiale og digitale kanaler, og det krevde nøye planlegging.

Etter vår mening har gått det litt «inflasjon» i drone og tomme landskapsbilder på sosiale medier. Nesten alle kan ta et fint bilde med et mobilkamera eller drone i dag. Vår anbefaling til ATC var å fokusere på den menneskelige opplevelsen – å fange øyeblikket og formidle gleden, spenningen, opplevelsen bare en dyktig fagfotograf kan trylle frem. Fordi teknologi, megapixels og filtre er kun verktøy. Øyeblikket, formidlingsevnen til bildet – det er er fag.

Arctic Travel Company

Arctic Travel Company

Tromsø

Arctic Travel Company

Camp Tamok

Mennesket først var filosofien. Vi ville komme tettere på hva folk føler når de opplever alt det vakre vår landsdel har å by på. Vi ønsket å skape historier med natur som scene. Der eventyreren, og ektefølte emosjoner er hovedfokuset.

Arctic travel company

Portfolio

Kirkenes

Iskatedralen

Vær er alltid en utfordring. Etter vår mening, er vær fantastisk. Spesielt dårlig vær, det gir bildet og opplevelsen tekstur og ekthet. Vær er alltid en utfordring. Etter vår mening, er vær fantastisk. Spesielt dårlig vær, det gir bildet og opplevelsen tekstur og ekthet.

Arctic Travel Company

Tromsø