Nordlys TV #Lansering

Om kunden

Nordlys er landsdelens ledende mediehus, som i tillegg til papiravisen har en rekke merkevarer i sin porteføje og med en rekke nylanseringer den siste tiden, som NordlysTV, Nord24.no, Buzzit.no, debatt.nordlys.no med flere.

Innsikt

I November 2014 lanserte mediehuset Nordlys «NordlysTV» som full TV-kanal, dvs. at Nordlys-TV ble å finne i kanallistene til Canal Digital, Riks-TV mfl. i tillegg til webdistribusjon. Dette ble markert med en lanseringskampanje, idents på kanalen samt. Nordlys ønsket  å sette et tydelig nyhetsstempel på kanalen ut i fra en innsikt om at NordlysTV ofte vil og skal være blant de første til å dekke en nyhetssak.

Løsning

I løpet av noen hektiske uker i september/oktober utviklet vi kommunikasjonskonsept, kundeløfte, lanseringskampanje, kanal-og reklameidents med mer. Kundeløftet «Når det skjer» forteller om kanalens ambisjoner om å være der nyhetene og at nyhetene du får er signert av landsdelens nyhetsdesk nummer 1 – Nordlysredaksjonen. Et senstralt visuelt element er nyhetsalarmen, et velkjent  for de fleste fra nettavisen ved store hendelser og brukes alltid sammen med «Når det skjer».

For å etablere kundeløftet og styrke koblingen mellom nyhetsdesken og NordlysTV, valgte vi å kjøre en serie annonser som tok utgangspunkt i monumentale nyhetshendelser som har skjedd – alle begivenheter hvor Nordlysredaksjonen har vist sin styrke i dekningen av sakene. Annonsen gir et løfte om at når lignende skjer i fremtiden, vil NordlysTV være en plattform å følge med på.

Nordlys_Lyngen_700px

Dagene før kanalen gikk på lufta, ble det i tillegg kjørt en serie dobbeltsider og helsider med programlederne i fokus. I tillegg ble det utviklet idents – vignetter med hver og en av programlederne.

NTV-launch-mandag

HK Reklamebyrå Tromsø || Pb. 130 || Kystens Hus, Stortorget 1, 2. etg || 9252 Tromsø || Tlf. 957 04 000 || tromso@h-k.no