Har du næringsvett? #NFTR

Bakgrunn

Næringsforeningen i Tromsø ønsket å nå flere små og nyoppstartede bedrifter i Tromsøregionen. Samtidig ønsket man, etter en periode med fokus på store prosjekter, å vise at medlemskap i NFTR har store fordeler – kanskje spesielt for nyoppstartede bedrifter.

Løsningen

Vi utviklet et kommunikasjonskonsept som fikk navnet «Næringsvett» – et nordnorsk måte å si forretningssans på, og under parolen «Har du næringsvett?» ble det utviklet velkomstbrosjyre som på en humoristisk måte tok for 9 gode råde til deg som vil opp og frem i næringslivet i Nord.

Nvett_Bros2_640x480

Næringsvettreglene

Gjennom 9 gode regler, får mottagerne møte 9 ulike bedrifter i Tromsø som forteller hvilket utbytte de har hatt av medlemskapet i NFTR – og hva de tror må til for å lykkes. Kampanjen ble understøttet med brosjyreutsending til nye (og etablerte) bedrifter, annonser, samt aktiviteter, stand i storgata og mer til.

De 9 næringsvettreglene lyder:

1. Legg ikke ut på eventyr uten trening
2. Meld fra om hva du er god på
3. Vis respekt for markedsforholdene
4. Vær rustet mot nedturer
5. Lytt til erfarne næringslivsfolk
6. Bruk nettverk og møter
7. Gå ikke vegen alene
8. Det er ingen skam å spøøre
9. Ikke grav deg ned

Nvett_tskjorte

HK Reklamebyrå Tromsø || Pb. 130 || Kystens Hus, Stortorget 1, 2. etg || 9252 Tromsø || Tlf. 957 04 000 || tromso@h-k.no